Bülent Arınç Abim

Siyaset yalan ister, yalakalık ister,  ikiyüzlülük ister. En azindan biz öyle olduğunu zannediyoruz ki vaka da zannımızla paralel.. Gördüğüm birşey var ki bu nitelikleri bünyesinde barındırmayan bir isim Bülent Arınç. Bülent Arınç'ı değil Gökçek'e, Cumhurbaşkanına değişmem. O birşey diyorsa bir durup düşünürüm. Bilip de susmak suçtur bilirim. Bülent Arınç'tan doğru bildiğini her zaman ve zeminde beklemeden gizlemeden açık açık konuşmasını isterim. Ona bu yakışır.Bu anlamda beni hayal kırıklığına uğrattığı tek nokta var. O da nefsini yolundan idealinden daha değerli görmesidir. Bu durumu Hz. Ali kıssası üzerinden izah edeyim. Hz. Ali yanılmıyorsam Hayber Gazvesinde bir Yahudi ile savaşmaktadır. Tam onu öldürecekken Yahudi, Hz Ali'nin nefsine ağır gelen bir şey yapar. Hz. Ali'de adamı bırakır ve dönüp gider. Adam arkasından şaşkın bir  halde bakarkeN "neden beni öldürmedin" diye sorar. Hz. Ali: "Az önce seninle Allah için savaşıyordum ve seni öldürürsem Allah için öldürecektim ama sen öyle bir şey yaptın ki bu nefsime ağır geldi. Artık seni öldürürsem kendim için öldüreceğim. Ve ben bunu yapmak istemem" buyurur.
Ben, Bülent Arınç abimin Allah için o makamda olduğuna,  belli idealler uğruna gayret ettiğine inanan biriyim. Onun samimiyetine güveniyorum. Ama o, adaletsizliği, adam kayırmayı,  Liyakatsizliği gördüğü halde bunca zaman susup bugün kendi nefsi için böyle açıklamalar yapınca gözümdeki imajını zedeledi. Üzüldüm. Neden bunları söyledi diye değil neden şimdiye kadar söylemedi diye üzüldüm.
Bugün, yaptıklarından parti zarar gördü diye değil enaniyetini besledi diye nefsi için bunu yaptı diye pişman olmasını beklerim.
Ve eğer birşeyleri açıklayacaksa ki bence açıklamalı, inandığı doğrular uğruna bunu yapmalı kendi için değil.
Temiz siyaset yoktur belki ama temiz siyasetçi olmalı. 
Onları bu noktaya getiren samimiyetleri ve iyi niyetleriydi, onları bu noktadan götüren de çıkarları uğruna hakkı ve adaleti savunmaktan vazgeçmeleri olacaktır. 
Adına yakışır bir parti ve İdeallerine yakışır milletvekilleri olmaları ümidiyle..

Yorumlar