Ana içeriğe atla

Kırgın Çiçekler (Kötülüğün Özü)


Kötülüğün bir çok sebebi olabilir ama hiç bir mazereti olamaz..
Hiç kimse durduk yere kötü olmaz, kötülük yapmaz elbet ama bir kötülüğe de mazeret olmaz hiç bir sebep..

Buraya nereden geldim? Nasıl geldim? Neden geldim? Çıktım geldim.. :-)

En son Karadayı'nın ilk sezonunda bıraktığım dizi izleme ritüelimi Kırgın Çiçeklerle yeniden başlattım. Bu konu hakkında daha önce de bir yazı yazmıştım. İnşallah bu dizi tutar demiştim. Eşref saatine denk gelmiş duam kabul oldu. Yukarıda yazdığım "burada ne anlatılmak isteniyor" duygulu paragrafımı işte tam da bu dizideki bir sahneden yola çıkarak yazdım.

Dizinin en malı -dizi maldan geçilmiyor da- Kemal, bu bölümde sanki günah çıkarırcasına "ben kötüyüm tamam da bir sor niye kötüyüm" ana temalı sahnelerle karşımıza çıktı. "Hiç kimse durduk yere kötü olmaz" algısı yaratılmak istenen sahneler bile keMAL'ı benim nezdimde aklamadı. Mazur da göstermedi üstelik. 

Evet yıllarca "kötü çocuk değil kötü anne baba vardır" düşüncesini savunan bir insan oldum. Evet, 18 yaşından küçüklerin suçlarının cezalarını da anne babaları ödemeli diye fikir beyanında bulundum. Ama yine de "küçükken babam beni dövüyordu ben de sapık bir adam olup çıktım" ne ya!! 

Böyle çok aile tanıdım, problemli yani.. 5 çocuklu aile düşünün mesela, babasında her bir yolsuzluk var. Çocuklar da sorunlu oluyor elbette. Ama biri, ikisi sorunlu olsa da hepsi olmuyor. Böyle ailelerden öyle pırlanta çocuklar çıkıyor ki aklın şaşar. Ve o çocuk hiç "ama'lı keşke'li oysa'lı cümleler" kurmuyor. Hiç bir mazeret uydurmuyor. Demek ki böyle şeyler de olabiliyor.

Sayın senarist sana sesleniyorum :-) benden ke-MAL'a acımamı üzülmemi bekleme. Yapamıyorum. Kemal gibilere de acıyamıyorum. Yalnız pişman olmaları müstesna. Allah affederse benim de boynum kıldan ince..

Ha bir de konuyla alakası yok ama o Cemre'yi her bölüm ağlatmayın ya.. Azıcık ara verin. Bir de bir de şu ke-MAL'in karısı ile kızına bir DNA testi istiyorum. O kadın, o kızın öz annesi olamaz.. 
Hadi konuyu ke-MAL'a cevabımla bitirelim. Bakınız Şekil A:


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLAHİYAT OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYELER

Malum bu hafta Lys sınavı var. Ardından üniversite tercihleri başlayacak. Adaylar heyecanlı, ne okumak istediğine yıllar önce karar verenlerin yanında hala kararsız olanlar var. 

Olur da kazara aklından "İlahiyat okusam mı acaba" diye geçiren birileri çıkar. İşte bu birileri için İlahiyat okumuş ablaları olarak acı gerçeklerden bahsedeceğim. Kararlarını bu gerçekler üzerinden yapmaları daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 

En başta şunu söyleyeyim ki kimse benim kadar bu bölümü okumak istememiştir ve bundan sonra da istemeyecektir diye düşünüyorum. O yüzden söyleyeceklerime iyi kulak verin bence.

İlahiyat fakültesi bir çok üniversitede 5 senelik bir eğitim dönemini kapsıyor. (istisnalar var tabi) İlk sene hazırlık adı altında Arapça eğitim veriliyor. Bir de şanslıysanız Arap bir hocanız oluyor. Okulun en eğlenceli ve en rahat geçilen dönemi de bu dönem oluyor. En iyi arkadaşlıklar da bu dönemde kuruluyor.

Eğer ilahiyat okumayı göze alıyorsanız haftada 5 gün, cuma saati sohbet pr…

Koreliler Müslüman Olmak İsterse Ne olur?

Koreseverler iyi bilir ki Korelilerin çok büyük bir kısmı Ateisttir. Bunun yanında Hristiyan, Budist çok az da Müslüman olan vardır. Peki sizce Kore kültürü en çok hangi dini kabullenmeye yatkın. Yani bir din seçecek olsalardı onlara en uygun din hangisi olurdu?

Bir Müslüman Teolog adayı olmam sebebiyle bütün insanların fıtratı gereği Müslüman olmaya daha yatkın olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle yazımda çok objektif olabileceğimi zannetmiyorum. Ama elimden geleni yapacağım.
Kore kültürüne baktığımızda "aile"ye verilen değeri görmek mümkün. Aile bağları çok kuvvetli.
Geleneklerinde büyüklere saygı ön planda. Dürüstlüğe, çalışmaya (yani helal para kazanmaya) önem veriyorlar. Evlerine asla ayakkabı ile girmiyorlar. Sabahları erken kalkmayı tercih ediyorlar. Daha güneş doğmadan uyandıklarını görmek mümkün. (sabah namazı vaktine denk geliyor )
Evlenirken ailelerinden izin alıyorlar. Evlilik dışı ilişkiyi hoş karşılamıyorlar.
Bunun yanında alkol tüketimi çok fazla. Domuz eti ve bilumum …

İlahiyat'çı Kızların Profil Fotoğrafları

İlahiyatçı Hanımların profil fotoğrafları 5 türdür:
Bekar ve Gelenekçiler: 
Profillerini çoğunlukla çiçek böcek fotoğrafları süsler. Bazen "و " harfi kullanırlar. Son trendleri ise "hiç" yazısıdır.



Bekar ve Modernistler: 
Profillerinde çoğunlukla arkası dönük fotoğrafları vardır. Bazen yüzlerini de görmek mümkündür, onda da çook uzaklara dalıp gitmişlerdir.


Nişanlı ve Gelenekçiler: 
Profil fotoğraflarında iki el görmek olasıdır. Eller bahane alyansı göstermek şahanedir.

Nişanlı ve Modernistler:
Profil fotoğraflarında genellikle müstakbel eş adayları ile beraber çekindikleri bir fotoğraf vardır.


Evliler:
Evli bayanların profili standarttır. İlahiyatçısı da doktoru da öğretmeni de ev hanımı da profilini çocuklarının fotoğrafları ile süslerler.

 :))