Yarın Okullar Tatil mi?


İstanbul'a kar yağıyor..
Öğretmenler odasındaki muhabbet:
- Ömrü hayatımda hiç bir yılbaşına karlı girmedim, kar yağsın istiyorum.
- O da bir şey mi ben Hataylıyım, karı ilk kez İstanbul da gördüm.
- Ben de Erzurumluyum ve ilk kez karsız bir kış gördüm.

Evet ilk kez karsız bir kış gördüm. Eylül'den Haziran'a kadar beyaz gelinliği ile hava atan caka satan memleketimden ayrı ilk kışım. Ben ki soğuğa ve kara alışmışım, etrafımda olup bitenler bana çok acayip geliyor. İnsanların tepkilerini ve muhabbetlerini dinleyince uzaydan gelmiş gibi hissediyorum. 
Bugün sırf kar yağıyor diye ders işleyemedim. Okulda bir bayram havası. Bağrışmalar, çığlıklar..
Ve yerde azıcık kar.. Hatta daha yere düşmeden eriyen karlar var.. Bu neyin sevinci Allah'ım diyorum. Anlayamıyorum.
Muhabbet şöyle devam ediyor:
-Yarın kesin tatil okullar..
-Daha şimdiden acayip trafik var..
-Hadi ya şu kadarcık karda? Yok artık..


Şimdi Erzurumda olmak vardı. Sobanın üstünde sular kaynardı. Fırına da patates atardık. Üzerimde üç hırka, bir battaniye sobanın kenarına kıvrılıp yatardım. O uykunun tadı hiç bir şeyde yok. Hani ben sıcacık bir yuvada büyüdüm derler ya işte o yuva bu yuva.. 

Şimdi Erzurumda olmak vardı. Pazarcılar donmamak için dev ateşler yakardı. Çocuklar kardan evler yapardı. Bir de leğen alırdık yanımıza, şöyle yüksekçe bir yere çıkar kayardık.. 

Buralarda kar yağınca tatil oluyormuş.. Her an benim için bir ilk daha yaşanabilir. Beklemedeyim.. :))

Yorumlar

  1. Barajlar yapıldıktan sonra eski kışlar kalmadı :(
    Gerçi birkaç yıldır gitmedim ama enson öyleydi. O sobalı sıcak yuva cidden bulunmuyor, aha Bursada donuyorum doğalgazdan :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder