Ana içeriğe atla

İslami Evlilik Sitesi Olur Mu?



Oradan çok mu evde kalmış görünüyorum acaba? Google dahi bana bir ayakkabı reklamları gönderiyor bir de evlilik sitesi reklamları.. 

Efendim insanın başına ne gelirse meraktan. Hz. Adem ile Havva merak edip o malum meyvanın tadına bakmasaydı her şey bambaşka olabilirdi belkide.. Bu düşüncemden dolayı öyle her şeyi merak etmem, etsem de etmemiş gibi davranırım. Fakat şu sıralar benim mi yoksa şeytanımım mı boş vakti çok bilemedim gereksiz meraklarımı tatmin etme derdine girdim. 

Bir çöpçatanlık sitesinin reklamı var malum. İslami evlilik vaat ediyor hani. Eminim sizinde karşınıza çıkmıştır çoğu zaman: "gönüldensevenler.com" 

Dedim bir girip bakayım mevzu nedir. Helal damgasını hak etmekte midir? Üye olmak için bir takım sorular soruluyor. Kayıt formunun içinde "namaz kılıyor musunuz, içki içiyor musunuz, oruç tutuyor musunuz, dininizden taviz verir misiniz, bir tarikat ya da cemaate bağlı mısınız" gibi ilginç sorular var. Hatta formun bir örneğini çıkarıp görücü usulü görüşmelerde eş aday adaylarına doldurtturabilirsiniz bence :))

Siteye kadınlar ücretsiz üye olurken erkeklerden 50 lira aylık ücret alınıyormuş. İsterseniz daha fazla ücret ödeyip sayfanın yanında reklamınızı yapabiliyor ve sizi daha fazla kişinin görmesini sağlayabiliyormuşsunuz. Profilinize kendi fotoğrafınız dışında fotoğraf ekleyemiyormuşsunuz, öyle yaparsanız sistem fotoğrafınızı otomatik olarak siliyormuş. Yine de sitede gezerken 70 yaşında amca gördüm 35 yaşında olduğunu beyan eden.. O iş karışık yani. Bununla birlikte hesabınızı Facebook ya da İnstagram'a bağlayıp daha gerçekçi bir profil oluşturabiliyorsunuz.

Bu sitede sanırım kadınlar için erkek adaylar, erkekler için kadın adaylar gösteriliyor. Hiç bir kadın aday diğer kadın adayları göremiyor. Hiç bir erkek aday da diğer erkek adayları. Bu kanıya şöyle vardım. Facebook'un ana sayfası gibi bir sayfa var ve bu sayfada hep erkekler paylaşım yapıyor. Ya kadınlar sessiz takılıyor ya da durum düşündüğüm gibi. O mevzuyu tam çözemedim. 

İnsanlar birbirleri ile iletişime ise şu yollarla giriyor:
1. Profiline bak
2. Gülümse
3. Mesaj at
4. Favorilerine ekle
Bu dört şeyi yaptığınızda karşı tarafa bilgilendirme gidiyor. Siz de onun profiline bakarsanız ona da aynı bilgilendirme gidiyor. Bir arkadaşa bakıp çıktığım süre zarfında izlenimlerim böyleydi. 

Son sözümü söyleyeyip yazımı bitireyim madem:
İnternetin ilk yaygınlaştığı yıllarda  chat odaları vardı malum. Bunun level atlamış şekli diyebileceğim bu sitede evlenenlerin olabileceğini düşünsem de yine de olmamış bence. Bu işin İslamisi olur mu? Olur neden olmasın ama bu olmamış. Eğer siz de siteyi bir kere bile olsa merak ettiyseniz, meraklarınızı gidermek için yazdığım bu yazı ile yetinin ve evde denemeyin. Oradan bir şey çıkmaz..

Yorumlar

  1. ayyy ne güldüm şimdi yazarken hala gülüyorum :) :) hiç merak etmişliğim yoktur hatta reklamını gördümmü bile sanki bilgisayarıma virüs bulaşacak gibi hemen kapatmaya çalışırım nedense ama inan yazın çok bilgilendirici oldu haha yalnız şuan merakımı bir şey celbetti bu adamlar para veriyormuşlar ya kimbilir ne menem bişeydirler !!!!!!!! ıııyyyykkk........

    YanıtlaSil
  2. Yok baya yakışıklı olanları da vardı yani :) ama boşanmış olanlar çoğunluktaydı.. Profilinize bakanların evlenmiş mi boşanmış mı yoksa bekar mı olduğunu görebiliyorsunuz.. Değişik bir tecrübeydi, oradan da ümidi kestim son kapı telli baba :))

    YanıtlaSil
  3. sen dene tutarsa bende gideyim :) (tövbe tövbe tövbe!!!)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLAHİYAT OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYELER

Malum bu hafta Lys sınavı var. Ardından üniversite tercihleri başlayacak. Adaylar heyecanlı, ne okumak istediğine yıllar önce karar verenlerin yanında hala kararsız olanlar var. 

Olur da kazara aklından "İlahiyat okusam mı acaba" diye geçiren birileri çıkar. İşte bu birileri için İlahiyat okumuş ablaları olarak acı gerçeklerden bahsedeceğim. Kararlarını bu gerçekler üzerinden yapmaları daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 

En başta şunu söyleyeyim ki kimse benim kadar bu bölümü okumak istememiştir ve bundan sonra da istemeyecektir diye düşünüyorum. O yüzden söyleyeceklerime iyi kulak verin bence.

İlahiyat fakültesi bir çok üniversitede 5 senelik bir eğitim dönemini kapsıyor. (istisnalar var tabi) İlk sene hazırlık adı altında Arapça eğitim veriliyor. Bir de şanslıysanız Arap bir hocanız oluyor. Okulun en eğlenceli ve en rahat geçilen dönemi de bu dönem oluyor. En iyi arkadaşlıklar da bu dönemde kuruluyor.

Eğer ilahiyat okumayı göze alıyorsanız haftada 5 gün, cuma saati sohbet pr…

Koreliler Müslüman Olmak İsterse Ne olur?

Koreseverler iyi bilir ki Korelilerin çok büyük bir kısmı Ateisttir. Bunun yanında Hristiyan, Budist çok az da Müslüman olan vardır. Peki sizce Kore kültürü en çok hangi dini kabullenmeye yatkın. Yani bir din seçecek olsalardı onlara en uygun din hangisi olurdu?

Bir Müslüman Teolog adayı olmam sebebiyle bütün insanların fıtratı gereği Müslüman olmaya daha yatkın olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle yazımda çok objektif olabileceğimi zannetmiyorum. Ama elimden geleni yapacağım.
Kore kültürüne baktığımızda "aile"ye verilen değeri görmek mümkün. Aile bağları çok kuvvetli.
Geleneklerinde büyüklere saygı ön planda. Dürüstlüğe, çalışmaya (yani helal para kazanmaya) önem veriyorlar. Evlerine asla ayakkabı ile girmiyorlar. Sabahları erken kalkmayı tercih ediyorlar. Daha güneş doğmadan uyandıklarını görmek mümkün. (sabah namazı vaktine denk geliyor )
Evlenirken ailelerinden izin alıyorlar. Evlilik dışı ilişkiyi hoş karşılamıyorlar.
Bunun yanında alkol tüketimi çok fazla. Domuz eti ve bilumum …

İlahiyat'çı Kızların Profil Fotoğrafları

İlahiyatçı Hanımların profil fotoğrafları 5 türdür:
Bekar ve Gelenekçiler: 
Profillerini çoğunlukla çiçek böcek fotoğrafları süsler. Bazen "و " harfi kullanırlar. Son trendleri ise "hiç" yazısıdır.



Bekar ve Modernistler: 
Profillerinde çoğunlukla arkası dönük fotoğrafları vardır. Bazen yüzlerini de görmek mümkündür, onda da çook uzaklara dalıp gitmişlerdir.


Nişanlı ve Gelenekçiler: 
Profil fotoğraflarında iki el görmek olasıdır. Eller bahane alyansı göstermek şahanedir.

Nişanlı ve Modernistler:
Profil fotoğraflarında genellikle müstakbel eş adayları ile beraber çekindikleri bir fotoğraf vardır.


Evliler:
Evli bayanların profili standarttır. İlahiyatçısı da doktoru da öğretmeni de ev hanımı da profilini çocuklarının fotoğrafları ile süslerler.

 :))