İLAHİYAT HAKKINDA MERAK EDİLENLER


Bloğumda 250 ye yakın konu hakkında fikir beyan ettiğim yazım bulunmasına karşın ne hikmettir bilinmez, Google amcamız bana yüzde doksan bir konu hakkında okuyucu yönlendiriyor. Diğer yazılarımı yok sayıyor. Bu sistemin sebebini çözebilmiş değilim ama çok merak içerisindeyim. Acaba neden?

Peki bu malum konu ne?

Bundan yıllar evvel "İlahiyat Okumak İsteyenlere Tavsiyeler" başlığı altında kendi maceramı anlattığım espirili bir yazı kaleme almıştım. Bu kadar okunacağını hiç düşünmeden üstelik. Bloğum özellikle tercih dönemlerinde ziyaretçi akınına uğruyor. Âdeta "memlekette ne çok İlahiyat okumak isteyen varmış" dedirtiyor.

Peki Google hangi aramaları bana yönlendiriyor? En çok neler merak ediliyor?

Yukarıdaki fotoğrafta bir çok kez aranan kelimeleri paylaştım. Bu aramalar içerisinde ben en çok, "nicmettin ilahiyat"ı merak eden arkadaşı merak ettim. 😊

Gel gelelim merak edilen soruların cevaplarına:

Soru 1: İlahiyat okumak zor mu?

Cevap : Hem de nasıl zor. Zoru seviyorsan bizimlesin. Sen zoru seviyorsun biz de seni.

Soru 2: İlahiyat nasıl bir bölüm?

Cevap: Acayip bir bölüm. En başta Kuran kursu değil. İslam dinini en iyi şekilde öğreneceğin bir bölüm de değil. Seni daha iyi Müslüman yapacak bir bölüm hiç değil. İlahiyat, ufkunu genişleten, olaylara farklı boyutlardan bakabilmeni öğreten, seni büyüten, hayatı anlamlandıran bir bölüm. İlahiyat hayallerinin ötesinde bambaşka bir bölüm.

Soru 3: İlahiyat okumanın avantajları nelerdir?

Cevap: "Çok kolay iş bulabilirsiniz" dememi bekliyorsanız çok beklersiniz. Bu durumun geçici bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Bir kaç seneye kalmaz bu da geçer ya hu. İlahiyatın maddi getirilerinden çok manevi ve kişisel hatta toplumsal gelişime sağladığı avantajlarının daha büyük olduğunu düşünüyorum.

Soru 4: Arapça zor mu? Öğrenebilir miyim?

Cevap: İlahiyat eşittir Arapça değildir. Arapça amaç değil araçtır. Arapça yüzünden okulu bitirememe gibi bir durumun söz konusu olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. O kadarını halledersiniz. Ama mükemmel bir Arapça hayal ediyorsanız nafile. Mükemmel, Arapça, Hayal ve Nafile kelimelerinin (hatta KELİME nin ve hatta HATTA nin dahi) Arapça olduğunu bilseniz Arapça'dan bu kadar korkmazdınız. Halledersiniz. Çünkü Halletmek bile Arapça ☺

Soru 5: İlahiyat okunanlar için hangi üniversite, hangi fakülte daha iyidir?

Cevap: Marmara''nın adı var. Ankara''nın tadı. İlahiyat konusunda eskiden, çoook eskiden fakültelerin kendine has bir duruşları vardı ama artık her ile bir ilahiyat açıldı ve bu işin de tadı kaçırıldı. Bu saatten sonra hangisini okursanız okuyun fark etmez. Ama siz yine de Atatürk İlahiyatı seçin. Pişman olmayacaksınız😉

Soru 6: İlahiyat hazırlık okumalı mıyım?

Cevap: Okumalısın. Kesinlikle okumalısın. Hatta okumakla kalmayıp hazırlığı çok büyük bir fırsat bilmelisin. Bu esnada bol bol Kur'an, tefsir hadis metinleri okumalı, ezber yapmalı, Arapça çeviriler ile uğraşmalı, kendini İlahiyat okumaya hazırlamalısın. Hazırlık kesinlikle okumalısın. Hazırlıkta kesinlikle çok okumalısın.

Soru 7: Puanım şu kadar İlahiyat gelir mi?

Cevap: İlahiyat puanla değil Allah'ın lütfu ile gelen bir bölüm. Ben böyle inanıyorum. Peygamberimiz sav: "Allah kimin hayırını dilerse onu dinde fakih kılar" buyuruyor. Allah dilerse puan hikaye. Dilemezse de puan hikaye.

SELAMETLE

Yorumlar

  1. Son cevabınızı çok sevdim. Nasipse bende ilahiyat okumak istiyorum. Tamda yazdığınız gerçek sebeplerden dolayı okumak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben hazırlık sınıfındayım lisansa hazırlık için dili çok ağır olmayan tefsir ve hadis kitabı tavsiyeleriniz nelerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde İlahiyat Fakültelerinde Saffatut Tefasir okutuluyor ama öncesinde bu derslerin usulünü öğreneceksiniz. Hazırlık anlamında olmasa da tefsir ve hadis okumanızı tavsiye ederim. Bu konuda şu an en sade ve öz tefsir diyanet işlerinin tefsiri bence. Mevdudi, Elmalı ve Seyyid Kutup hatta Muhammed Esed karşılaştırmalı okursanız çok daha güzel olur elbette. Hadis için de yine diyanetin Hadislerle İslam diye bir eseri var. Hadisleri konularını göre ele almış. Bu kitaptan oldukça istifade edeceğinizi düşünüyorum. Selametle.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim ����

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim sizin derin bilgileriniz sayesinde kafamda ki sorular kalktı. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. teşekürler öğretiğin için

    YanıtlaSil
  6. Necmettin Erbakana cevap vereymişn iyiymiş ya

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben yüksek bir puan aldım merak ettiğim şu ben ankarada okumak istiyorum ama bir yandan da korkuyorum ordaki hocalar kaliteli oluyorlar seni çok sıkar diyorlar onun için antalya da okumak istyorum yani zora gelmek istemyorum arapça hazırlık zor diyorlar cevaplarasniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu yorumunuzda aslında bana bir şey sormamışsınız, kendi kendinizi ikna etmeye çalışmışsınız. Önemli olan sizin kararınız. Ne karar verirseniz verin hayırlısı olsun inşallah.

      Sil
  8. Ben Kütahya Dumlupınar Üniversitesi henüz hazırlık bölümüne yeni geçtim bu bölümde olan var mı hazırlığına aşırı zor diyorlar hatta sınavları geçmesi imkansız bile diyenn var gözümü çok korkuttular yardımcı olabilecek var mı acaba

    YanıtlaSil
  9. Çok açıklayıcı bilgilerdi tesekkurleerr

    YanıtlaSil
  10. ilahiyatta çap yapabiliyormuyuz hangi üniversitelerde var yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaptım, Atatürk üniversitesinde. İstanbul ve Marmara'da da olduğunu hatırlıyorum. Diğerleri hakkında bir bilgim yok.

      Sil
    2. teşekkürler cevabınız için

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Kafamdaki soruların cevapları hepsi burdaymış çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba bi sorum olacaktı Kur'an okumayı bilmeyen de ilahiyatta gidebilir mi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar