İLAHİYAT OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYELER

Malum bu hafta Lys sınavı var. Ardından üniversite tercihleri başlayacak. Adaylar heyecanlı, ne okumak istediğine yıllar önce karar verenlerin yanında hala kararsız olanlar var. 

Olur da kazara aklından "İlahiyat okusam mı acaba" diye geçiren birileri çıkar. İşte bu birileri için İlahiyat okumuş ablaları olarak acı gerçeklerden bahsedeceğim. Kararlarını bu gerçekler üzerinden yapmaları daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 

En başta şunu söyleyeyim ki kimse benim kadar bu bölümü okumak istememiştir ve bundan sonra da istemeyecektir diye düşünüyorum. O yüzden söyleyeceklerime iyi kulak verin bence.

İlahiyat fakültesi bir çok üniversitede 5 senelik bir eğitim dönemini kapsıyor. (istisnalar var tabi) İlk sene hazırlık adı altında Arapça eğitim veriliyor. Bir de şanslıysanız Arap bir hocanız oluyor. Okulun en eğlenceli ve en rahat geçilen dönemi de bu dönem oluyor. En iyi arkadaşlıklar da bu dönemde kuruluyor.

Eğer ilahiyat okumayı göze alıyorsanız haftada 5 gün, cuma saati sohbet programlarını izlemeye talip olmalısınız. Yeri gelicek Nihat Hatipoğlu'nu yeri gelicek Yaşar Nuri Öztürk'ü temsil eden hocaları dinleme seansı yapacaksınız. Uyku problemlerine çözüm getiren felsefe dersleriniz olacak. Rüyalarınızı Platon'un İdealar alemi süsleyecek. Yeri gelecek en hararetli tartışmaların içinde kendinizi bulacaksınız. Muamma olan ise: Tartıştığınız konuları hayatın hangi alanında kullanacağınız. 

Okulun ilerleyen yıllarında yalnızlığa yelken açacaksınız. Sizin gibi düşünen sizin gibi konuşan ve sizin gündeminize sahip tek bir Allahın kulunu mumla arasanız yine de bulamayacaksınız. Şöyle bir insanları gözlemleyip "bunlar ne yapıyor Allah aşkına" diye kendi kendinize çok soracaksınız.

Tarihten felsefeye resimden müziğe hukuktan sosyolojiye,  psikolojiye her bir alanda bilginiz olacak. Her şeyi bilmenin hiç birşey bilmemek olduğunu böyle tecrübe edeceksiniz.

Hayatınızın her anında ve her mekanında kitaplar olacak. Elbise dolabınızı bile kitaplar dolduracak. Her ders için en az beş kalın,  baya kalın. çok kalın kitap okuyacaksınız. Okuyacağınız kitaplardan bir kaç fotoğraf yazının sonunda bulabilirsiniz. 

Yazı yazarak çalışanlardan iseniz sağ kolunuzu kaybedebilirsiniz. Okulun sonuna doğru gözlük kullanmaya da kendinizi hazırlarsanız iyi edersiniz.

Daha çok şey var da bu kadarı sizi vazgeçirmeye yeter de artar bile zannımca :)
Evet rakiplerimi eleyecek somut belgeleri de ekledim mi bu iş tamam :)













Yorumlar

  1. ve sanırım en önemlisi İlahiyat'a başlamadan önce sağlam ehli sünnet ve'l-cemaat itikatlarına sahip olmak. ve hangi itikatlar sahih hangileri ile sizde bir yaşar nuri yapılmak istiyorsunuz bunun ayırımına varabilecek birikim. yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın.. Farkındalık şart. Gerçi İlahiyat Fakültesini, Kur'an kursu zannedip gelenler bir kaç ay içerisinde durumun hiç de öyle olmadığını tecrübe edeceklerdir. Yani farkındalıksız gelseler de çok çok farkındalıklı gidecekleri kesin. Hem de ne gereksiz farkındalıklarla..

      Sil
  2. Hep aklımı kurcalar bu ülke neden hep yerinde sayar diye.
    Okuyunca bunun cevabı bulunuyor mu? Bulunuyor diyeceksin, lâkin niye yerinde sayıyor hâlâ bu kadar okul/okuyan varken?

    Benim tespitlerimden biri, okuyanların "kâğıt prangalardan(kitap)" kurtulamıyor oluşlarıdır.
    Hayatın bu prangalarla örtüşmediğini görenler ya hayattan, ya prangadan kurtarıor kendini. Sonrası mâlûm, yassı balık yan gider, herkes nasılsa onlara ayak uydurayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep şöyle söylerim: Okul, okumaya engeldir.
      Eğer okul oluyorsanız okumuyorsunuz demektir. Vizeydi finaldi derken kitap okumaya fırsat bulamazsınız. Okuduklarınız. Okumak istedikleriniz değil okumaya mecbur olduklarınızdır, zorla okunan kitaptan ise kimseye hayır gelmez.
      Gün gelir de bir gün öğrencilikten yeniden talebeliğe terfi edersek bu ülke o zaman olduğu yerde saymaz. Çünkü öğrencilik öğretilenleri öğrenme işidir. Talebelik ise ilmi talep etme öğrenmeyi isteme, sırf istediği için okuma işidir

      Sil
  3. merhaba ben sağlık lisesi son yıla geçiş yaptm seneye stajım var fakat ben sağlık deil baştan beri ilahiyat istiyorum ne yapmalıyım nasıl yapmalıyım zorlanır mıyım kafamı devamlı bunlar kurcalıyor ama sağlık okursam ibadetlerimi düzgün yapamam lütfen bana yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kardeşim ilahiyat okumak demek ibadetlerinde daha hassas olacağın anlamına gelmez. İlahiyatı kuran kursu gibi düşünmek yanlış olur. Bununla birlikte istemeden okudugun bir bölüm isteyerek okudugun bir bölümden çok çok çok daha zor gelecektir. Neyi okumak istiyorsan onu okumalısın. İlahiyat okumanı tavsiye ederim. Ardından bir de sağlıkla ilgili bölüm okuyabilirsin. İstersen herşey mümkün Allah'ın izni ile..

      Sil
  4. Merhaba öncelikle bir kaç sorum olucak müsadenizle.Ben meslek lisesi mezunuyum ve ilahiyat tercih etmek istiyorum.Arapça hiçbir altyapım yok.Çok çalıştım ve Lysden inşallah 400 üstü bekliyorum okul puanı ile beraber.Sizce arapça bilmemek çok sıkıntı yaratırmı ? Son olarakta ben Karl Marx , George Orwel vb. Okumayı çok severim.İlahiyatta ki ortamı bilen biri olarak siz oradaki kişilerin gerçekten SORGULAMA VE DÜŞÜNME boyutunu nasıl değerlendiriyorsunuz.Uydurulmuş ve indirilmiş dinin farkındalığı yaşanıyormu ? Çok tesekkur ederim hepsinin cevabını bekliyorum. Çok sağolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hangi fakülteyi okursanız okuyun o alanla ilgili bir çok eksik bilginiz olacaktır elbette. Arapça bilmemek de bunun gibi bir durum. İlahiyat Fakültelerinin çoğunda Arapça hazırlık sınıfları mevcut. Eğer hazırlık dönemini iyi değerlendirir ve ekstra çabalarla kendinizi geliştirirseniz, bir senelik dönem Arapça öğrenmeniz için yeterli bir zaman. Arapça'dan korkmayın, onu sevmeye çalışın. Gel gelelim sorgulama mevzuna. İlahiyatlar Kur'an Kursu gibi işlev gören kuruluşlar değildir. Mevcut İlahiyat müfredatı din eğitiminden ziyade felsefik düşünceyi destekler niteliktedir. Bu fakültelerde sizi her düşünceden hoca beklemektedir. Hepsini dinleyip kendi yolunuzu çizmek ise size kalmış. Tercihiniz hakkınızda hayırlı olur inşallah.

      Sil
  5. Ankara İlahiyat hakkında ne düşünüyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara İlahiyat'ı bizzat yaşamadığım için elbette birşey söyleme hakkını kendimde bulmuyorum. Fakat Türkiye'de bazı fakülteler kendilerine has imajlar çizmiştir. Ankara İlahiyat fakültesinin de kendine has bir imajı var. Bu imaj daha "modern" daha "sorgulayıcı" daha "aykırı" bir imaj. Yine de bence bir çok İlahiyat fakültesinde de bir çok farklı görüşe sahip ilahiyatçı hoca mevcut. Nerede okuduğunuz dan ziyade nasıl bir kafayla okuduğunuz önemli..

      Sil
  6. Hangi İlahiyat Fakültesini önerirsiniz , tercih dönemi geldi fikirleriniz çok önemli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde okudum. Atatürk Üniversitesi köklü bir üniversite. Akademik kadrosu da köklü bir kadro. Fakat fakülte sayısı arttığı için Atatürk Üniversitesi hocaları da bir çok fakülteye dekan ya da rektör olarak dağıtıldı. Kadro benim okuduğum dönemle aynı olmasa da yine de yeni açılan bir çok fakülteden çok çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte Marmara ilahiyat, Bursa Uludağ, Konya Selçuk, Ankara ve İstanbul üniversiteleri bu konuda en kaliteli üniversiteler elbette.

      Sil
  7. Düz lise mezunuyum fakat Arapça A1 ve A2 kurslarında sertifikam var ve hazırlıktan başlıcam.Tavsiyen var mı bize senin HAZIRLIK sınıfı için ? Ayrıca bu bölümden öğrencileri korkutmaktan çok daha da sevdirmek daha hayırlı olucaktır.Sen okumazsan o okumazsa dini konularda kim ilgilenicek ? Ülkemizi ayakta tutan şey inançtır ve bizde bu konularda uzmanlaşıcaz inşallah.Ayrıca kolay bir bölüm özellikle ülkemizde sonu pek güzel bitmiyor.Eğer bir şeyler elde etmek istiyor isek buna katlanmalı sabırlı ve hevesli olmalıyız.Zor sonu parlak olan her bölüm için değişmez bir gerçektir....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arapça bu bölümün en korkulan dersi. Fakat bence bu ders korkulası değil sevilesi bir ders. Arapça öğrenmek çok eğlenceli ve kolay aslında. Hazırlık sınıfı için tavsiyem, hazırlık kitapları ile yetinmemek. Ek çalışmalar ile hazırlık dönemini daha verimli bir hale getirmek. Kendi adıma ben bu dönemde "Bakara Suresi"ni kelime kelime tercüme etmeye çalışmış, Arapça günlük yazmış, Türkçe şarkıları Arapçaya çevirmiş, Telefonumun menüsünü ve sosyal medya hesaplarımı Arapça kullanmış, arkadaşlarla Arapça mesajlaşmış.. Ve'l hasıl hayatımın her anını Arapça yaşamıştım. Çok faydasını gördüm elbette. İsterseniz her şey mümkün. İsteyin ve başarın, Allah'ın izni ile..

      Sil
  8. Hayırlı günler , bende Marmara İngilizce ilahiyat düşünüyorum ama çokta kararsızım çünkü gidersem başka bir bölümle aynı zamanda çift anadal yapmayı düşünüyorum , bunun zorluk derecesi nedir nasıl yapılır bilmiyorum . Sizce hem ilahiyat hem diğer bölümü birlikte götürebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı günler, yanılmıyorsam Marmara İngilizce aslında yurt dışından gelen öğrencilerin din temelli bir eğitim alıp yaşadığı yerlere döndüklerinde din hizmeti vermelerini amaçlayarak açılmış bir bölüm. Bu konuda ayrıntılı bilgi alıp ardından tercih yapmanızı tavsiye ederim. Ayrıca evet bir teolog adayı için ingilizce bilmek çok önemli olmakla birlikte Arapça ağırlıklı bir İlahiyat eğitiminin İngilizce bir İlahiyat eğitiminden çok daha yararlı olacağı kanısındayım. Zira önce dini doğru anlamalıyız ki sonra onu doğru anlatabilelim. Bunun için Arapça bilmek önemli bir artı oluşturuyor.
      Çift anadal konusuna gelirsek, ben de bir çift anadal öğrencisiydim. Çift anadal birbiri ile büyük oranda benzer konuların ele alındığı bölümlerin ikisini birlikte okuma anlamına geliyor. İlahiyatın çifti ise Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bölümü idi. Yine yanılmıyorsam artık böyle bir bölüm yok. Siz bu saatten sonra olsa olsa çift yan dal yapabilirsiniz ki benim okuduğum zamanlarda Marmara üniversitesi buna imkan tanıyordu. Yan dal ise anadal dan farklı olarak ilk okuduğunuz bölümle az da olsa bağlantısı olan çok başka bir bölüm okumak anlamına geliyor. Ben çift anadal yaptım. Derslerin büyük bir kısmı hemen hemen aynı olmasına rağmen yine de çok yorucu bir süreçti. Okula sabah 8.00 de gidip akşam 10.00 da eve döndüğüm oluyordu. Gece gündüz yaz kış demeden okumam gerekiyordu. Buradan bakınca kendi adıma yan dal okumayı hayal dahi etmek istemiyorum. Bu zorluğu bilerek hedeflerinizi belirleyin. Ayrıca devlete bağlı kadrolu bir çalışan olmak istiyorsanız, aldığınız iki diplomadan sadece birinin dikkate alındığını ikincisini özlük dosyanıza ekleme butonunun dahi olmadığını size ekstra hiç bir maddi getiri sunmadığını da bilmenizi isterim. Fakat maddi bir getirisi olmasa da daha donanımlı ve rakiplerinize nazaran bilgi birikimi açısından daha sağlam biri olarak iş hayatına adım atabilirsiniz.
      Hakkınızda hayırlısı olsun..

      Sil
  9. Arapca bilmiyorum kuran bilmiyorum ilahiyat kazandim basarabilirmiyim hazirlik sinifini gecebilirmiyim .birde hazirlikta kalirsak tekrar hazirlikmi okuyoruz yoksa 1 .sinifami gecis yapiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hayırlı olsun, Allah utandırmasın. Üniversite eğitimi hangi bölümü kazanırsanız kazanın hakkında bilginiz olmadığı şeylerle muhatap olacağınız bir eğitim alanıdır. Elbette hazırbulunuşluk sizin için bir artı olabilir fakat bazen sıfırdan başlamak çok daha iyi sonuçlar doğurmaktadır. Size düşen kalma fikrini aklınızdan çıkarıp "öğrenebilirim"i zihninize yerleştirmektir. Kur'an okumayı öğrenmek 3 saatinizi alır. Arapça ise 3 ayınızı. İnanın gözünüzde büyüttüğünüz kadar zor değil. Ayrıca şunu bilmenizi isterim ki Kur'an ve Arapça ile olan imtihanınız yalnızca hazırlıkta olmayacak. 5 sene boyunca her ikisi ile de yeterince haşir neşir olacaksınız. Bence baştan arayı iyi tutmaya bakın. Selametle :)

      Sil
  10. yazın isteğimi iyice artırdı tam benlik miş :) teşekkür ederim yazın için

    YanıtlaSil

Yorum Gönder