Ana içeriğe atla

초능력자 - Haunters - Medyum

O bir Güney Kore Filmi..
Aksiyon-Gerilim arası bir şey yapmaya çalışmışlar ama olmamış, yine de komedi niyetine gideri yok değil hani. Nedendir bilinmez korkunç bir tip hayal edince Korelilerin aklına renkli gözler geliyor. Burada da farklı frekansa geçiş yapan kötü adamımızın gözleri ister istemez renkleniyor. Güya insanları gözleri ile etkileyebiliyor ama ne hikmetse bunu insanlara bakmadan  da yapabiliyor. Yapsın helal olsun sonuçta bir Kore filminde böyle fantezilere her zaman yer vardır ama ya bizim Müslüman Türk'ü temsil eden Enes Hyung'a ne demeli. Koreli emniyet mensuplarının bile inanmadığı bu enteresan olaya ilk inanan Enes (Ali) oluyor. 
Bizim Ali, başroldeki Polat Alemdar'ın çakmasına : "Abi, etme eyleme böyle şeylere inanma" demiyor diyemiyor. En azından "bu, olsa olsa cinlenmiş biridir. Bir hocaya gidelim bir muska yaptıralım" filan demesi gerekmez miydi? Bence daha inandırıcı olurdu.

Aslında bu filmde Ali'nin neden olduğunu da anlamış değilim. Ali abimiz bir sahnede namaz kılıyor bir diğerinde içki içmediğini söylüyor başka bir sahnede de "uzun ince bir yolda" türküsü ile baş roldeki "ölümsüz" kahramanımızı derinlere daldırıp daldırıp çıkarıyor. İyi de bunları neden yapıyor. Yani filmin ana konusu ile ne alakası var. Hiç...
"Yönetmen Müslüman mı acaba? Bu bir tebliğ hareketi olabilir mi? " gibi sorular aklımdan bir hışımda gelip geçmedi değil.
Yok yok, amaç subliminal mesaj vermek olamaz değil mi?








Her durumda, Türk sinemasında bile görmeye alışkın olmadığımız bu sahneler için yönetmenimize komoo diyorum. Filmi değil ama bu sahneleri izleyebilirsiniz. Milli ve manevi duygularınızın okşanmaya ihtiyacı varsa tabi..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLAHİYAT OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYELER

Malum bu hafta Lys sınavı var. Ardından üniversite tercihleri başlayacak. Adaylar heyecanlı, ne okumak istediğine yıllar önce karar verenlerin yanında hala kararsız olanlar var. 

Olur da kazara aklından "İlahiyat okusam mı acaba" diye geçiren birileri çıkar. İşte bu birileri için İlahiyat okumuş ablaları olarak acı gerçeklerden bahsedeceğim. Kararlarını bu gerçekler üzerinden yapmaları daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 

En başta şunu söyleyeyim ki kimse benim kadar bu bölümü okumak istememiştir ve bundan sonra da istemeyecektir diye düşünüyorum. O yüzden söyleyeceklerime iyi kulak verin bence.

İlahiyat fakültesi bir çok üniversitede 5 senelik bir eğitim dönemini kapsıyor. (istisnalar var tabi) İlk sene hazırlık adı altında Arapça eğitim veriliyor. Bir de şanslıysanız Arap bir hocanız oluyor. Okulun en eğlenceli ve en rahat geçilen dönemi de bu dönem oluyor. En iyi arkadaşlıklar da bu dönemde kuruluyor.

Eğer ilahiyat okumayı göze alıyorsanız haftada 5 gün, cuma saati sohbet pr…

Koreliler Müslüman Olmak İsterse Ne olur?

Koreseverler iyi bilir ki Korelilerin çok büyük bir kısmı Ateisttir. Bunun yanında Hristiyan, Budist çok az da Müslüman olan vardır. Peki sizce Kore kültürü en çok hangi dini kabullenmeye yatkın. Yani bir din seçecek olsalardı onlara en uygun din hangisi olurdu?

Bir Müslüman Teolog adayı olmam sebebiyle bütün insanların fıtratı gereği Müslüman olmaya daha yatkın olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle yazımda çok objektif olabileceğimi zannetmiyorum. Ama elimden geleni yapacağım.
Kore kültürüne baktığımızda "aile"ye verilen değeri görmek mümkün. Aile bağları çok kuvvetli.
Geleneklerinde büyüklere saygı ön planda. Dürüstlüğe, çalışmaya (yani helal para kazanmaya) önem veriyorlar. Evlerine asla ayakkabı ile girmiyorlar. Sabahları erken kalkmayı tercih ediyorlar. Daha güneş doğmadan uyandıklarını görmek mümkün. (sabah namazı vaktine denk geliyor )
Evlenirken ailelerinden izin alıyorlar. Evlilik dışı ilişkiyi hoş karşılamıyorlar.
Bunun yanında alkol tüketimi çok fazla. Domuz eti ve bilumum …

İlahiyat'çı Kızların Profil Fotoğrafları

İlahiyatçı Hanımların profil fotoğrafları 5 türdür:
Bekar ve Gelenekçiler: 
Profillerini çoğunlukla çiçek böcek fotoğrafları süsler. Bazen "و " harfi kullanırlar. Son trendleri ise "hiç" yazısıdır.



Bekar ve Modernistler: 
Profillerinde çoğunlukla arkası dönük fotoğrafları vardır. Bazen yüzlerini de görmek mümkündür, onda da çook uzaklara dalıp gitmişlerdir.


Nişanlı ve Gelenekçiler: 
Profil fotoğraflarında iki el görmek olasıdır. Eller bahane alyansı göstermek şahanedir.

Nişanlı ve Modernistler:
Profil fotoğraflarında genellikle müstakbel eş adayları ile beraber çekindikleri bir fotoğraf vardır.


Evliler:
Evli bayanların profili standarttır. İlahiyatçısı da doktoru da öğretmeni de ev hanımı da profilini çocuklarının fotoğrafları ile süslerler.

 :))