Seçimi "Asabiyet" Kazandı

Bitirme ödevimin konusu Asabiyet'ti. Ülkeme bakınca ne kadar doğru bir konuda ödev hazırladığımı daha iyi anlıyorum.

Asabiyet, haksız da olsa sırf senden olduğu için sırf aranızda bir mensubiYet bağı olduğu için kavmine arka çıkmandir. Asabiyet fanatizmdir. Asabiyet tarafgirliktir.

Dün Türkiye seçimini asabiyetten yana kullandı. Bu ülkede yine kimlik siyaseti yapıldı ve ne yazık ki bu siyaset başarılı oldu. 

Peygamberimiz (sav) en büyük savaşını kavmiyetçilikle yapmıştı. Ensar ve muhaciri kardes yapan oydu. Köle ile efendiyi aynı safta tutan oydu. En büyük kardeşliğin iman kardeşliği olduğunu bize öğreten oydu. 

Ne yazık ki insanoğlu sırf tanışıp kaynaşsın diye yaratılan farklılıklarını tartışıp ortalık karışsın diye kullanmakta pek mahir. 

Bu ülkede yine asabiyet kazandı. Bu ülkede ben Türküm diyenler ben Kürdüm diyenler kazandı. 

Umarım bu millet "asabiyet taassubu"ndan tez tamamda kurtulur. Yeniden iman kardeşliği kurulur. 

Yorumlar

  1. Selamun Aleyküm hocam.bende ilahiyat kazandım ama Arapça az çok konuşa bilsemde hıç bir şekilde konuştuğum yazıya aktramıyorum zor olduğu halde arapça yazmayı nasıl öğrenebiliriz ve siz Arapçayı kaç ayda öğrendiniz ve sizi motive eden amaç neydi?
    Allah Razı Olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam. Benim Arapça serüvenim çocukluk yıllarımda başladı. Medrese usulü eğitimimi imam hatip ve ilahiyatla bir nevi taçlandırdım. Arapçaya yıllarımı verdim diyebilirim. Fakat bütün bu zaman diliminde Arapça yazma hususunda çok büyük bir eğitim aldığım söylenemez. Ne yazık ki ülkemizde Arapça yazma hususu okuma hususuna göre çok önemsenmeyen bir husus idi. Şimdilerde bu durum değişmeye başladı. Okuma da yazma da çokça pratik isteyen meseleler. Yaza yaza okuya okuya kendinizi geliştireceksiniz. Bunun en doğru ve pratik yolu bu bence.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar