Geçmişte Yaşamış Olsaydınız



Aklıma esti, bir "mim" hazırlayayım dedim. İlk benim cevaplayacağım bu "mim"i umarım beğenirsiniz. Siz de bloglarınız da yapar ve beni de okumaya davet edersiniz. "mim"imin konu başlığı "geçmişte yaşamış olsaydınız.."

Geçmişte Yaşamış Olsaydınız:

1. Hangi ünlü ismin yerinde olmak isterdiniz?

Evliya Çelebi.. Allah ayaklarıma kuvvet versin, gezmelere doyamıyorum. Hani şu Kanal7'de çocuğunu alıp dünyayı gezen kadın var ya onu acayip kıskanıyorum mesela.
 
2. Hangi şiirin yazarı olmalıydınız?

Şüphesiz "İstiklal Marşı" nın yazarı olmak isterdim. Bunun dışında "Sakarya Türküsü" ya da "Atiyi Karanlık Görerek Azmi Bırakmak" şiiri olabilir. Esasında liste kabarık.. Zira Mehmet Akif'in de söylediği gibi "ağlarım ağlatamam, hissederim söyleyemem, dili yok kalbimin.."
Kalbimin dili olsun çok isterdim.

3. Hangi eserin mimarı olmalıydınız?

Kesinlikle "Kabe".. Dünyanın en sade ama en gözde eseri değil midir? Kıyamete kadar ondan daha gözde bir eser meydana gelmeyecektir herhalde.. Fazla uçma diyorsanız "Taç Mahal'e" de razıyım. Aşkın eseri..
 
4. Hangi zamanda yaşıyor olmalıydınız?

Bu sefer "asr-ı saadet" demeyeceğim. Fazla dini ve milli duyguları ön plana çıkaran bir "mim" oldu. Asr-ı saadetten vazgeçtim ama çok da bu duygulardan uzaklaşamıyorum. En fazla Çanakkale'ye gelebildim. Ya Bedr'in aslanı olacağım ya da Bedr'in aslanı olacağım aşağısı kurtarmıyor..
 
5. Hangi aleti icat etmiş olmalıydınız?

Kağıt ya da kalem. Hiç bir şey onların yerini alamaz gibi geliyor bana. İnsanlığın ilerleme nedenlerinin en önemli iki unsuru.. "Nun, ve'l Kalemi ve ma yesturun.."
 
6. Hangi kitabın kahramanı olmalıydınız?

Alamut Kalesi'ndeki Tahir'in yerinde olmak isterdim fakat bir farkla, onun yaptığının aksini yapar "Melikşah'ı" değil "Hassan Sabbahı" öldürürdüm.. Hadi, kandırıldığın için Melikşah'ı öldürdün de "müslüman bir delikten iki kere de ısırılmaz ki arkadaş" neden tekrar o adamın tuzağına düştün.. Tahir'i sevdiğimden değil ha.. Ona bu kadar acıyıp da sonunda bu salağa neden acıdım diye kendime acıdığımdan.. Çok kızdığımdan ve romanın sonunu değiştirmek istediğimden onun yerinde olmak isterdim..
 
7. Hangi filmin başrolünde siz vardınız?

Selvi Boylum Al Yazmalım. Çünkü bana göre de "sevgi emektir".. "Asya" idolümsün :))
 
8. Hangi yemeği ilk siz yapardınız?

Yaprak sarma tabi ki.. Kim icat etmiş bilmiyorum ama kendisini hayırla yad ediyorum. Sen ne mübarek bir insanmışsın ya. Asrın icadı bu bence :))
 
9. Hangi şehre ilk siz ayak basardınız?

Hammurabi kanunlarındaki "bir yer ilk ayak basana aittir" kuralı gereği, İstanbul'a ilk ayak basan ben olmak isterdim. İnsansız bir İstanbul, cennetin iz düşümü olabilirdi. Kapıya da bir levha asardım, bir arkadaşa bakıp çıkmak, kalabalık yapmak, yere çöp atmak, gökdelen dikmek yasaktır..
 
10.Hangi ülkeyi siz kurmak isterdiniz?

Farabi'nin Medinetü'l Fazıla'sı gibi ütobik bir ülke hayalim var. Bu nedenle küçük bir ada ülkesi kurmak isterdim. Her şeyin renginin saman sarısı olduğu yıllarda güzel insanların yaşadığı bir ülke. Ülkeme girmek isteyenler öncelikle SSG sınavına girmelidirler. Semavi Saltanat Ülkesine Giriş Sınavı.. :))
Bu ülkeye elini kolunu sallayanın giremediği gibi ülke kurallarına uymayanların da anında diskalifiye olacağı bir sistem kurardım. Ütopya'mın ayrıntılarını başka bir post için saklıyor. Mim'imi burada bitiriyorum.

Umarım beğenirsiniz ve sizler de yaparsınız.. Herkese açıktır.. :)) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar