Nayır, Nolamaaaazzz!!!


"Her hayırda bir hayır vardır" başlıklı yazımda "hayır" diyememe problemimden bahsetmiştim. Hatırlayanlarınız vardır belki. Sorunumu, çalıştığım okulun rehber öğretmeni ile paylaşınca bana, "Sınırlar" isimli bir kitap tavsiye etti. Psikolojik terapilerde "kitap, film" gibi materyallerle tedavi yöntemleri olduğunu "eğitim psikolojisi" ve "rehberlik" derslerinden bilmekteyim. "Yüz yüze bir terapidense böylesi daha iyi" diye düşünerek kitabı okumaya karar verdim. Henüz kitabın yüzüncü sayfasındayım. Daha sorunu teşhis aşamasında sayılırım.Tedavi yöntemlerine geçmiş değilim. Kitap kalın. Sonuna doğru sorunlarımdan halâs olmayı umuyorum. Bugün ki yazımı benimle aynı dertten muzdarip olanlar için yazıyorum. Kitaptan bir kaç bölüm paylaşacağım sizlerle. Bakın bakalım bu durumlar sizin de başınıza geliyor mu? Şu allame-i cihanda yalnız olmadığımı görmek istiyorum :))


Neden "Hayır" diyemiyorsun?

1. Sevgiyi kaybetme korkun var. (Hayır dersem artık beni sevmez)
2. Öfkeden korkuyorsun. (Bu saatten sonra hayır deyip kimseden azar işitemem)
3. Yalnız kalmaktan korkuyorsun. (Zaten bir tek onlar var onlar da giderse ne yaparım)
4. İçindeki iyiyi kaybetmekten korkuyorsun. (Hayır dersem kötülük etmiş olurum)
5. Suçluluk duyuyorsun. (Hayır dediğimde çok kötü hissediyorum)
6. Geri ödemek istiyorsun. (Onun bana ne çok emeği var nasıl hayır derim)
7. Kendini onunla özdeşleştiriyorsun. (Onun yerinde ben de olsam hayır lafından çok kırılırdım)

Bir insanda bunların hepsi bir arada olur mu? "Sanki beni anlatıyor" dediğinizi duyar gibiyim. En azından ben öyle dedim. Peki yazar sonunda bana ne dedi?

"İNCİTMEK VE ZARAR VERMEK FARKLI ŞEYLERDİR."

-Nasıl yani? dedim.

-Sen hiç dişçiye gittin mi? dedi.
-Evet, dedim.
-Sana zarar verdi mi? dedi.
-Hayır, dedim.
-Peki dişini çürüten o şekerleri hatırlıyor musun? dedi.
-Evet, dedim. 
-Seni incitti mi? dedi.
-Hayır, aksine çok tatlıydılar, dedim.
- İşte ben de bunu söylüyorum, dedi. 
-İncitmekle zarar vermek farklı şeylerdir.

Burada kaldım.. Kitabı okumaya devam ediyorum. Bu konuda belki bir üçüncü post yazarım. Umarım farkındalığınızı artıran bir yazı olmuştur. Allah'a emanetsiniz..


Yorumlar

  1. Aynı ben :)
    Hep kendimizi yıptattik
    Bazen iyilere ,bazende hiç degmeyecek insanlara....
    Yapacak birşey yok biz hep böyleyiz. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şeyler varmış.. Ben öğreneyim, sizi de bilgilendireceğim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar