Bugün Seni Anlattım Anne


Ayaklarının altınca cenneti saklayan kadın.
7 gün 24 saat hiç yılmadın.
Çamaşır, bulaşık, meyve, sebze..
Ne bulduysan yıkadın.
Beni bile.
Ama hiç getirmedin dile.

Bugün çocuklara seni anlattım.
9 ay karnında taşıdığını
Geceler boyu uyumadığını
Düşerim diye gözünü yummadığını
Ağladım diye ağladığını
Yemedim diye doymadığını.

Bugün çocuklara seni anlattım anne.
Sıcak yemek kokusudur anne dedim.
Kapıyı çalmadan açandır.
"Nerede kaldı" diye mütemadiyen saate bakandır.

Bugün çocuklara seni anlattım anne.
Asıl adı "ana"dır, dedim.
Gönülde bir yaradır, dedim.
Dünya bir yana o bir yanadır, dedim.

Bugün çocuklara seni anlattım.
Veysel'i anlattım.
Ayakları altında cenneti saklayan kadın.
Peygamber hırkası üzerinde.
Cennetin anahtarı elinde.
Seni anlattım bugün.
Bir kere babaya üç kere sanaymış.
Ağlamak kana kanaymış.
Bugün çocuklara seni anlattım.

Şefkat kanatlarını.
Terliklerini anlattım.
Dualarını ardından.
Beddua çıkmazdı ağzından.

Bugün çocuklara seni anlattım.
Seni nasıl sevdiğimi,
Söyleyemediğimi..

Annem bir gün değil her gün senin olsun. Annem günün mübarek olsun. Annem her şey gönlünce olsun.



Yorumlar

Popüler Yayınlar