Nefret Edilecek 3 Şey

Üç şeyi affedemem..

1.Konuşunca yalan söyleyeni
2.Söz verince sözünde durmayanı
3.Emanete ihanet edeni..

Peygamberimiz (sav) bu üç şeyin münafıklık alameti olduğunu zikrediyor. Mehmet Akif Ersoy, arkadaşı ile sözleşir ve arkadaşı oldukça makul bir sebepten sözünde durmaz. Buna rağmen Mehmet Akif arkadaşıyla altı ay boyunca konuşmaz. Bu hatırayı her hatırladığımda "Ben de olsam onun yerinde aynısını yapardım" diyorum kendi kendime. Tanıyorum kendimi, falan saatte falan yerde olalım diye sözleşmişsek eğer en az 10 dakika önce o yerde hazır ve nazır olurum. Ekilen de dikilen de sökülen de hep ben olurum. Bir şey bana emanet edilirse canım pahasına onu korurum. Yalan söylemiyorum dersem en büyük yalanı söylerim ama mümkün oldukça yalandan uzak dururum. Kendimi övmek için bu yazıyı kaleme almıyorum elbette de kişi kendinden bilir işi ya karşımda da böyle bir insan bulmak isterim, bulamam. Bulamayınca da çıldırırım, silerim. Çeker giderim.

Ne yazık ki mert memleketimin mert insanlarından çok uzaktayım. Buradakiler buranın havası gibi hep bulutlu hep kasvetli hep bulanık.. Yıldızları özledim, ayı özledim. Doğru, sadık, emin insanları..



Yorumlar

Popüler Yayınlar