İzafiyet Teorisi ve Zamanda Yolculuk Hikayesi

Zamanda yolculuk fikri asırlar boyu insanları heyecanlandırmış, heyecanlandırıyor ve daha da heyecanlandıracak gibi duruyor.

Bu mevzuyu düşününce akla sırasıyla şu sorular geliyor:

1. Böyle bir şey mümkün müdür?
2. Mümkün olsa geleceğe mi yoksa geçmişe mi gidilebilecektir?
3. Her ikisine gitme şansı olsa hangisi tercih edilir?
4. Geçmişe gidilse kader değiştirilebilir mi, tarih yeniden yazılabilir mi?
5. Geleceğe gidilebilse olacaklar için önceden önlem alınabilir mi?

Ve daha bir sürü şey. Beyin yakan bu soruların cevabı elzem elbette ama asıl soru yolculuğun nasıl mümkün olacağı. Durum hakkında biraz kafa yorunca şöyle bir kanaat hasıl oldu bende. Sen buna varsayım de, teori de saçmalık de, ne dersen de :)

Bence Einstein abimiz, İzafiyet teorisi ile tarihe imzasını büyük harflerle atıp gitmiş bir şahsiyet. Ben de onun teorisinden yola çıkarak bir kanıya varıyorum. Zaman dediğimiz şey aslında sadece bir "an". Dün, bugün ve yarın tamamen yalan. Geçmiş, şimdi ve gelecek bu anın içinde saklanmış, bu anın içinde yaşanıyor. Yani Fatih tam da bu an da İstanbul'u fethediyor, Adem tam da bu anda Allah'a secde ediyor. Ben tam da bu yazıyı, senin okuduğun anda kaleme alıyorum.Ve hatta kıyamet tam da bu anda kopma eylemini gerçekleştiriyor. 

Eğer durum düşündüğüm gibi ise zamanda yolculuk işi oturduğumuz yerden gerçekleştireceğimiz bir eylem olmaya aday. "Yok daha neler" deme lütfen. Bundan yirmi sene evvel sana oturduğun yerden Amerika'daki teyzeni görebileceksin deseydim. "Teyzem de beni görebilecek mi?" diye soracaktın muhtemelen. Şimdi ise bu sorun, Vizontele'nin devam filmi Televizon'da kullanılacak bir makama erişti. 
Gel gelelim mevzuya. Oturduğumuz yerden nasıl yolculuk yapacağız? Rüya ve düşüncelerimizi kontrol ederek. Biz esasında hemen hemen her gece zamanda yolculuk yapıyoruz. Hatta bunu oturduğumuz yerden değil yattığımız yerden yapıyoruz. Bir gün çocukluğumuza gidiyoruz, bir başka gün yaşlılığımıza. Aya gidenimiz de var başka bir dünyaya gidenimizde.

-Ama bu gerçek değil ki sadece bir rüya!!!
-Emin misin? Asıl gerçek ya oysa, nereden bilebilirsin?

İnsanın düşünce gücü ile tayy-i mekan yapabileceğine inanıyorum. Hem de çok inanıyorum. Bunu zaten yapabilenlerin olduğunu düşünmekle beraber herkesin yapabileceği o gün geldiğinde (ki o gün de bugün zaten) en kötü ihtimal ulaşım sorunu çözülür. Belki de kim bilir bugünün delileri, o günün akıllıları olur. 

(Ama unutma, o gün bugün zaten.)




Yorumlar

Popüler Yayınlar