Beni Derinden Etkileyen 5 Kitap

Bilirsiniz bazı klişeler vardır:
 "Bir kitap okudum hayatım değişti"
 "Bu film dünyaya bambaşka bir pencereden bakmamı sağladı"
 "Onunla tanıştıktan sonra kendimi buldum"...

Herkesin hayatında bir dönüm noktası vardır. İzlediği bir film, tanıştığı bir isim ya da okuduğu bir kitap onu derinden etkilemiş, hayata bakış açısını değiştirmiştir. O, artık eski o değildir. Necip Fazıl'da da olduğu gibi otuz yıl saatimiz işlemiş biz durmuş, gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuş olabiliriz, ama bir gün, evet bir gün kafamızı kaldırma sırası bize de gelecektir. Gökyüzünü bir gün bir şeyler bize de gösterecektir.

Bugün ki yazımda hayatımı bu denli olmasa da derinden etkileyen beş kitabı sizinle paylaşacağım. Henüz gökyüzünü görmüş değilim ama aramaktan da vazgeçmeyeceğim.

1. Kur'an-ı Kerim

Liste başına Kelamullah'ı eklemesem olmazdı. Her okuyuşunda hayatında yeni bir pencere açan, kendisinden uzak kalınca kalbi katılaşan, onunla göklere ulaşan, yokluğunda yalnızlaşan biri olarak onsuzluktan muzdaribim. Her daim özlem duyduğum ilk ve tek kitap.

2. Alamut Kalesi

Roman okumayı pek sevmem ama bu kitap tarih ve din olgusunu içerisinde barındırdığı ve var olan bir gerçeklik üzerine kurgulandığı için beni benden aldı. Bu kitap dünyanın "en akıllı delisinin" intikam hikayesini anlatıyor. Ve bu hikaye, hayatınızda görüp duyabileceğiniz en entrikalı, ince elenmiş sık dokunmuş planlı, sistemli ve manyak hikayesi. Onu okuduğunuzda inancınızı sorgulayabilirsiniz. Hatta Peygamberinize dahi "acaba?" ekseninde bakabilirsiniz.  Tehlikeli bir kitap bu kitap. Tıpkı Hassan Sabbah gibi.

3. Huzur Sokağı

Evet roman sevmem dedim ama üçüncü kitabım da bir roman. İlk okuduğum roman Huzur Sokağı'ydı. O zamanlar daha çok küçüktüm. Ailemin muhafazakarlığı dibine kadar içselleştirdiği buna karşın mevcut hükümetin laiklik vurgusunun altını kırmızı kalemlerle çizdiği bir dönemde okudum bu kitabı. Hikayede Feyza'nın kızı "Hilal" başörtülü olduğu için okula gidemiyordu. Ama öyle üniversiteye filan değil ha, bildiğin ortaokula. Hilal'de kendimi bulmuştum. Belki de bu yüzden bu kitap vazgeçilmezim olmuştu.

4. Sefiller

Kitabı elime bir kez aldım ve bir daha bırakamadım. Manyakça ve saatlerce okuduğum tek kitaptır. "Yoruldum biraz bırakayım sonra devam ederim" dediğim her defasında en fazla on dakika dayanabilmiştim. Geçen bu on dakikada da hikayenin devamını merak etmekle meşgul olmuştum. (Yalnız dikkat ettim de bu da bir roman:) 

5. Adayış Risalesi

Mustafa İslamoğlu'nun kaleminin çok güçlü olduğunu düşünüyorum. Gücünü hitabetinden değil de kitabetinden alıyor bence. Onu dinlemeyi pek sevmesem de okurken etkilenmiyor değilim. Bir diğer özelliği ise çok çarpıcı tespitler yapıyor olması. Bir çok fikrine katılmamakla beraber önemli bir düşünür olduğunu söyleyebilirim. Adayış Risalesinde de Hz. Meryem kıssasına ilginç bir açıdan bakmış ve annelik olgusu üzerine bende bambaşka bir pencere açmıştı. Bir çok kitabı gibi bu kitabı da unutulmazlarım arasına girmeyi başardı.

Elbette hayatımda iz bırakanları beşle sınırlamam çok doğru değil ama şu sıralar böylesi moda :))

Sizin de varsa etkilendiğiniz, hayatınızı derinden etkileyen kitaplar, benimle paylaşın isterim. Tabi sizde isterseniz :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar