Biraz Siyaset Konuşalım

Efendim bir zamanlar dini hassasiyetleri yüzünden oldukça mücadeleli bir hayat serüvenine sahip biri var klavyenin ucunda. İşte o evvel zamanlarda şimdiki cumhur reisimizi bir kurtarıcı olarak görmüş desteklemiş biri. Biz destekledik o da evvela başörtüsü meselesini ve imam hatiplerin kat sayı engelini çözdü. Bu sorunları çözmüş olması takdire şayandı ve fakat çözme yöntemi ile ilgili itirazlarım vardı. Örneğin başörtüsü meselesi ile ilgili bir yasa çıkarmak yerine bir yönetmelik değişikliğine gitti ki bu "eğer hükmet değişirse her şey eskisi gibi olur, ona göre" mesajı vermek gibi bir şeydi. Olsundu en kötü çözüm bile çözümsüzlükten iyiydi. Sonra imam hatip sorununa 4+4+4 sistemini getirerek çare bulmaya çalıştı ve fakat yine büyük bir hata ile nitelikten çok niceliği ön plana aldı. Yine de "eyvallah" dedik hiç yoktan iyidir. Başlarda demokrasiyi savunan bir parti olarak 3 dönem şartı koyup, hükümette tek başına değil birlikte hareket etmeyi öncelerken sonraları değişmeyen bir tek lider bulduk karşımızda. "İyi yönetsin de" buna da razı olduk! Bir gün Iraktaki Müslümanları bombalamakla suçlanırken başka bir gün herkesi memleketine alıp kendi halkını aç bırakmakla itham edildi. Süreç içerisinde doğrusuna doğru eğrisine eğri dediğim, dış siyasette yaptığı dik duruşları takdir ettiğim fakat iç siyasetteki adaletsiz yönetimini ise sürekli eleştirdiğim bir cumhur reisi oldu. Her icraatında biraz soğudum kendisinden ama arasıra yaptığı konuşmalarla "yok ya adamın niyeti temiz" deyip tekrar bağlandım.

Son üç seçimdir kendisine oy vermekten vazgeçtim, başkalarına da oy vermedim. Zira diğerlerinin de ne olduğu ortada. Ta ki iki üç gün önce yaptığı konuşmaya kadar. "Hiç kusura bakmayın ben naslara aykırı bir şey yapamam" deyince "işte benim inandığım adam buydu" dedim. Faizi kaldırsın bütün oylar feda olsun, hatta canlar.. Ama gördüm ki 24 saat dik duramadı. Koltuk gidecek diye korktu. Üstelik isteyen istemeyen herkese faiz vaadetti. Hem de minareye kılıf örerek. Faizin adı önce vade sonra kredi şimdi de kur farkı oldu. Adı değişince hükmü de değişiyor çünkü değil mi?!!

İki seçenek var galiba? Ya insanların ekserisinin dediği gibi dini kullanarak ayakta kalıyor ya da bir takım insanların düşündüğü gibi ortam hazır olmadığı için bir şey yapamıyor. Niyeti ne bilmiyorum ama artık başlardaki gibi halis duygularla kendisine güvenmiyorum.

Ve ne istiyorum biliyor musun? Gerçek bir devrimci. Korkusuz. Ölse de kalsa da hakikati söylemekten korkmayacak bir adam. Yok kalmadı biliyorum. Yine de yaradan büyük. Ümidi kesemiyorum..


Bir de neyi hak ediyorsak öyle yönetiliyoruz ya hakikaten böyle korkusuz bir adama layık mıyız bilemiyorum..

Yorumlar

Popüler Yayınlar