Hıdrellez'de Ne Yapılır?

Uzun zamandır eğlenceli konularda yazmadığımı fark ettim. Bunda ruh halimin ve yaşadıklarımın etkisi büyük tabi. Hadi bugün biraz "ciddiyetsiz" konular hakkında konuşalım.

Bu akşam Hıdrellez akşamıymış. Bir ilahiyatçı olarak bu tarz inanışlara karşı bir çizgi çizmem gerekir elbette ama bu akşam o çizgiyi kaldırasım var.

Yıllar önce birisinden dinlemiştim. Hıdrellez akşamı çok tuzlu çörekler yapıp onu yiyor, su içmeden yatıp uyuyorlarmış. Gece rüyalarında kendilerine kim bir bardak su verirse onunla evleneceklerine inanıyorlarmış. Hikayeyi anlatan kişi, bunu denediğini ve gerçekten rüyasında gördüğü adamla evlendiğini söylemişti. 

Evlilikten yana ümidi kestiğim doğru ama benden ümidi kesmeyen de çok kişi var. Merak ediyorum, görür müyüm ben de rüyamda birini? Bana da bir bardak su veren olur mu? Ya istemediğim biri olursa? O zaman ne yaparım! :)

Tehlikeli işler bunlar.. :) Ya çörek yapmaya değecek birini görmezsem.. Ya gördüğümü sevmezsem? Kafamda deli sorular :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar