Ana içeriğe atla

O Kafadan Ben de İstiyorum

"Cafer bin Ebi Talib nerede şehit olmuştur" sorusuna "Savaşta" diye cevap veren kafadan ben de istiyorum :)

Öğrencilerimi klasik bir sınava tabi tutmaktan korkar oldum. Zira aldığım cevaplara güleyim mi ağlayayım mı bilemiyorum. Bu çocukların kafası nasıl çalışıyor çok merak ediyorum. Olayı daha iyi anlatmak için bir kaç örnek daha vereyim:

-610 yılında hangi olay gerçekleşti?
-Kur'an yere düştü. (indi dese yine razıyım da düştü ne arkadaş?)

- Müslümanlara yapılan alay işkence ve ambargo döneminin adı nedir?
- Bozkurt (Boykot demek istiyor)

- Zorlu sefer diye de bilinen seferin adı nedir?
- Haçlı Seferi  (Çocuğun tek bildiği sefer buysa demek ki..)

- Müslümanlar Mekke'de kimin evinde toplanıyorlardı?
- Ekrem'in evinde (Erkam olmasın o)

Bu kafalar güzel kafalar.. Boş kağıt vermekten iyidir en azından.. Bilmiyor ama gayretli dedikleri bu olsa gerek.. 
Sizce ben bu cevaplara puan vereyim mi vermeyeyim mi ?




Yorumlar

  1. Bundan yıllar evvel(10-15), bazı kesimlerin-kimselerin milli manevi çabalarını görünce Memleket emin ellerde deyip iç dünyamla alâkadar oldum, sosyal hayattan kendimi sildim(küçük cihaddan büyüğe(nefs) geçmem kibrimdenmiş)...
    Taki kafamı kaldırıp yeni nesli görünceye dek. Meğer iblise aldanmış, gafillere de güvenmişim. Bir serseri olsam da üzerime düşeni yapmamışım.

    Şayet yarın vicdan azabıyla kıvranmak istemiyorsan(ki Sen de Dadaşsın) kendi bahçeni elinden geldiğince adam etmeye çalışmalısın. İster not vererek ister vermeyerek.

    YanıtlaSil
  2. Bundan yıllar evvel (10-15) memlekette bana ihtiyaç olmadığını düşünür başka memleketler için hizmet etme derdine girerdim. Sonra değil memleketimde yanı başımdaki evde bile bana ihtiyaç olduğunu fark ettim. O zaman cihat etmek için çok da uzağa gitmeye gerek olmadığını anladım. Herkes evinin önünü temizlese dünya tertemiz olur diyorlar ya bu gerçekten çok büyük bir hakikat. Elbette kendimi temizlemeden başkalarını nasıl temizlerim diye düşündüğüm zamanlar da oldu. Ama yine fark ettim ki tamamen temizlenmek diye bir şey pek mümkün değil. Temizlendiğim kadarıyla temizleme çabasına girdim. Allah bu yoldan ayırmasın. İş çok vakit yok.. Derdi Allah olanın Allah dertlerini satın alırmış. Rabbim, Allah ile dertlenenlerden olmayı daim etsin.
    Sizin durumunuz da benzer bir durummuş. Bunu kibir diye adlandırmayın. Ve hiç bir şey için geç olmadığını bilin. Zira 10 senede çok şey değişti. Bu memlektin bugün size ihtiyacı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.
      De benim bir bahçem yok, o size nasip oldu. Dilerim, dualarımız kabul olur :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLAHİYAT OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYELER

Malum bu hafta Lys sınavı var. Ardından üniversite tercihleri başlayacak. Adaylar heyecanlı, ne okumak istediğine yıllar önce karar verenlerin yanında hala kararsız olanlar var. 

Olur da kazara aklından "İlahiyat okusam mı acaba" diye geçiren birileri çıkar. İşte bu birileri için İlahiyat okumuş ablaları olarak acı gerçeklerden bahsedeceğim. Kararlarını bu gerçekler üzerinden yapmaları daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. 

En başta şunu söyleyeyim ki kimse benim kadar bu bölümü okumak istememiştir ve bundan sonra da istemeyecektir diye düşünüyorum. O yüzden söyleyeceklerime iyi kulak verin bence.

İlahiyat fakültesi bir çok üniversitede 5 senelik bir eğitim dönemini kapsıyor. (istisnalar var tabi) İlk sene hazırlık adı altında Arapça eğitim veriliyor. Bir de şanslıysanız Arap bir hocanız oluyor. Okulun en eğlenceli ve en rahat geçilen dönemi de bu dönem oluyor. En iyi arkadaşlıklar da bu dönemde kuruluyor.

Eğer ilahiyat okumayı göze alıyorsanız haftada 5 gün, cuma saati sohbet pr…

Koreliler Müslüman Olmak İsterse Ne olur?

Koreseverler iyi bilir ki Korelilerin çok büyük bir kısmı Ateisttir. Bunun yanında Hristiyan, Budist çok az da Müslüman olan vardır. Peki sizce Kore kültürü en çok hangi dini kabullenmeye yatkın. Yani bir din seçecek olsalardı onlara en uygun din hangisi olurdu?

Bir Müslüman Teolog adayı olmam sebebiyle bütün insanların fıtratı gereği Müslüman olmaya daha yatkın olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle yazımda çok objektif olabileceğimi zannetmiyorum. Ama elimden geleni yapacağım.
Kore kültürüne baktığımızda "aile"ye verilen değeri görmek mümkün. Aile bağları çok kuvvetli.
Geleneklerinde büyüklere saygı ön planda. Dürüstlüğe, çalışmaya (yani helal para kazanmaya) önem veriyorlar. Evlerine asla ayakkabı ile girmiyorlar. Sabahları erken kalkmayı tercih ediyorlar. Daha güneş doğmadan uyandıklarını görmek mümkün. (sabah namazı vaktine denk geliyor )
Evlenirken ailelerinden izin alıyorlar. Evlilik dışı ilişkiyi hoş karşılamıyorlar.
Bunun yanında alkol tüketimi çok fazla. Domuz eti ve bilumum …

İlahiyat'çı Kızların Profil Fotoğrafları

İlahiyatçı Hanımların profil fotoğrafları 5 türdür:
Bekar ve Gelenekçiler: 
Profillerini çoğunlukla çiçek böcek fotoğrafları süsler. Bazen "و " harfi kullanırlar. Son trendleri ise "hiç" yazısıdır.



Bekar ve Modernistler: 
Profillerinde çoğunlukla arkası dönük fotoğrafları vardır. Bazen yüzlerini de görmek mümkündür, onda da çook uzaklara dalıp gitmişlerdir.


Nişanlı ve Gelenekçiler: 
Profil fotoğraflarında iki el görmek olasıdır. Eller bahane alyansı göstermek şahanedir.

Nişanlı ve Modernistler:
Profil fotoğraflarında genellikle müstakbel eş adayları ile beraber çekindikleri bir fotoğraf vardır.


Evliler:
Evli bayanların profili standarttır. İlahiyatçısı da doktoru da öğretmeni de ev hanımı da profilini çocuklarının fotoğrafları ile süslerler.

 :))